Selasa, 30 Julai 2013

Dah tua kau ye Odah....emmmm...

Assalam
selamat berpuasa semua...
adoihai...
semakin malas nak update blog..
ngapa kamo odah..maleh bebeno...
tak tau le ngape maleh sekarghang ni...

Ehhh hari ni 23/07/2013..
today is my beday....
dah tua kau odah ye...tambah satahun lagi...
emmmm...semoga bertambah tahun bertambah le lagi segala amalan dan kebajikan akk kat dunia ni...
semoga kesihatan akk pun baik2 belaka..ye...
hehehhe ucap untuk diri sendiri kau ye odah...tak ngape le...
janji kau tak ngaco orgrang...


 alaaaa....alaaa...tomeinya...

Akk geb/odah...
my heart still young..hehehehe

Isnin, 1 Julai 2013

cepatnya.....



Assalam....
Hari ni dah 01/07/2013....
Jun dah abis....
bermakna dah setengah tahun untuk 2013...
cepat je kan....
Syaaban pun dah pengujung....
Ramadhan tak lama lagi...
cepat sungguh masa berlalu..
Harap-harap Ramadhan tahun ni dapat akk hadapinya dengan sempurna...
Mencuba untuk menyempurnakan solat terawih setiap malam..
juga amalan2 yang lain...
Insyaallah...

Ramadhan tahun ni pun hanya akk bertiga sahaja yang ada kat rumah....
kalau tahun2 lepas berenam...
Si chinta sepanjang ramadhan hanya bekerja malam...
Iqmal & Anis di asrama...
hanya Izhar & Alia sahaja...
Akk dah suruh si chinta tukar ambil kerja siang sahaja...
tengok la kalau dapat...
kalau tak.._*%$%#@$&&$(#!~#@|}}{?><>:
sedihnya.....
ingat kat mak abah kat kampong yaang tinggal berdua je...
mesti diorang rindu & sunyikan...
Rindunya akk kat diorang...
kalau dulu akk tak tau macamana perasaan diorang bila berjauhan dengan anak2...
sekarang ni akk dah faham..
dan akk akan lebih menghargai kasihsayang diorang...






akk geb/odah
selamat berpuasa...

sentap makkk....



AsSalam semua...
nak ceta sikit je...
ada orng cakap...
":ngapa kau masuk ke KPTM.., peluang keje susah..sijilnya tak laku..."
"biar la dia stay form 6..
"kalau pointer ok..boleh apply UPSI...boleh jadi cikgu..."
Haaaaaaa.......
apa perasaan korang bila dengo orang cakap macam tu dengan anak ko..
memang la KPTM ni tak sefemes UITM..POLITEKNIK..UM..UPM..kannnn
Kolej Polytek Mara...tak pe la mungkin dah jodoh anak-anak akk kat situ kan...
tapi kan..sentap mak tau...bila anak akk ceta kat akk mcm tu ...
akk cakap kat anak2 akk..anggap itu satu cabaran buat korang..belajar sungguh-sungguh...
buktikan pada orang yang korang pun boleh berjaya...
Yang penting korang ada semangat utk berjaya...itu je..
Memang la mula tu anak akk yg second tu sambung form 6 sementara dapat mana2 peluang belajar..
sebenarnya dia takde minat nak sambung form 6...kalau dah tak minat nak buat mcmana kan..
takkan kita nak paksa pulak...

24/06/2013 anak yang no.dua lapor diri
25/06/2013 anak yang no.satu lapor diri di tempat yang sama...

bermakna anak akk dua orng masuk KPTM utk kemasukan yang baru ni...
sebenarnya si Iqmal (pertama) dapat KPTM kesedar Gua Musang Kelantan..
si Anis (no. dua) dapat KPTM Cheras je..
19/06/2013 baru dapat tau yang dua2 org ni dapat..
20/06/2013 hari terakhir kena sahkan..dan bayaran pengesahan serta bayaran asrama..
24/06/2013 lapor diri

Mana ada masa nak antar Iqmal ke Kelantan sana...
Hari Khamis tu akk dgn Si Chinta pegi la ke KPTM Cheras tu utk sahkan anis punya
dan buat rayuan petukaran si Iqmal..
Alhamdulillah urusan kami di permudahkan...Aminnnn...
Dapat la Iqmal kat Cheras tu tapi dia terpaksa tukar kos sebab kos yg di tawarkan pada dia di KL ni dah penuh...
Dua2nya akk masukkan ke asrama walaupun KPTM ni dekat dengan rumah kami...
Pada anis tak jadi masalah sebab dia biasa duduk asrama
tapi Iqmal ni ngelabah sikit sebab dia tak pernah duduk jauh dari kami...
Saja je kami suruh dia duduk asrama ..biar dia berdikari sikit...

Sekarang ni dah seminggu diaorang bergelar siswa/siswi....
Dah seminggu diorang berjauhan dgn kami (padahal sabtu ahad lepas dema balik)
Tinggal la akk berempat kat rumah tu...
Akk doakan semua nya berjalan lancar..
Semoga anak2 akk tabah menghadapi segala cobaan dan cabaran yang akan mendatang..
semoga ini akan mematang kan lagi  mereka...
Doa dan restu dari ibu mu ini akan sentiasa mengiringi kelian dalam apa jua hal...
Aminnnn...

 
Akk Geb/ odah
ok jeeee..