Rabu, 29 Mei 2013

Tak Tau Nak Letak Tajuk Apa....




Ya Allah Ya Tuhan ku...

senang-senang je korang ye...
Ada orang nak anak punya la susah..sampai abis ribu riban..
korang senang senang je buang mcm tu..
masa mengatal tak ingat pulak...
kesian la...tak ada hati & perasaan ke...
mustahil la...klau tak ada hati & perasaan tak kan jadi bayi tu kan...
eeeeee pepagi yang mendung & hujan rintik2 ni buat akk panas hati..
apa -apa pun..jom kita layan gambo kat bawah...
& apa pendapat korang...

Akk dapat info ni kat blog abg billy info...
tq abg..hehehehe(konal pn idak..)
 
 
Mengikut laporan berita, kejadian ini berlaku di Zhejiang, China di mana seorang bayi lelaki yang baru lahir dibuang ke dalam paip kumbahan. Keajaiban berlaku apabila bayi itu berjaya diselamatkan oleh anggota bomba hidup-hidup setelah tersangkut di saluran paip. Kes ini mendapat liputan meluas dan mencetuskan kemarahan orang ramai di laman media sosial.
Penemuan itu selepas penghuni melaporkan bunyi bayi menangis di celah dinding bangunan dan melaporkan kepada pihak bomba. Saluran paip itu hanya sebesar 4 inci.
Aanggota bomba terpaksa memotong dan mengeluarkan paip itu serta membawanya ke hospital berhampiran, di mana doktor berhati-hati memotong di sekeliling paip untuk menyelamatkan bayi itu. 
info & gambar :  http://billyinfo.blogspot.com...

 










 


Haaaaaaa apa korang rasa...suka..sedih..marah..geram...gelak beso..meraong (menangis)..
Nialai kan sendiri ye..
Muda-mudahan kita di lindungi dan di jauhi dari perkara-perkara begini...
Insyaallah....

Akk Geb/Odah
sedih....





Rabu, 22 Mei 2013

Cabaran memasak & kenduri kahwin..






Nak ceta sikit pasal kenduri anak buah Si chinta.
anak abang nya...
kenduri ni pasa 12/05/2013 yang lepas...
tu la pasal akk terkantoi tak dapat celebrete bday si chinta malam tu.
org kampung serang rumah akk..
*
*
*
Pada 11/5/2013 berlansungnya majlis akad nikah..tapi sayang akk tak dapat ambil gambo
sebabnya akk dipertanggungjawapkan memasak untuk para tetamu pada petang tu..
ni cabaran masakan luar ni..
cewahhh macam masterchef la pulak....
Cabaran akk kena sediakan minum petang  untuk 150 orang...
menu akk
meehoon goreng
mee goreng basah
2 jenis kuih...(akk tempah 3 jenis)
air teh tarik & nescafe O

Alamak kantoi la pulak akk tempah kuih tu...
mana ada masa dikkkk oiiiiii...

majlis akad nikah berlangsung pada pukul 2.00 ptg..
bertempat di Masjid Jamek Sultan Salehhudin di  Jln Klang Lama...
Akk mula masak pukul 11.00pg...
barang-barang semua dah siap tinggal masak je..
sompek la kan..
budjet sampai sana majlis belum mula...
nak jadi ceta jalan jem la pulak...
akk sampai majlis dah selesai..baru selesai..
orang tengah baca doa...
dah la kena naik tangga..
tempat akad nikah tingkat 2..dewan tingkat 3..
berpeluh ketiak nak angkat bebarang..
tapi Alhamdulillah akk sempat untuk mengidang..sebelum tetamu naik untuk menjamu selera..
Syukur.....selesai cabaran memasak akk..
ala-ala.Masterchef kan...

Abis ceta bab akad nikah...
esoknya berlansung la acara gilang gemilangnya..
kenduri ni buat kat Dewan ..tapi akk lupa kat mana dewannya...
sorry beb..
 kita layan je la gambo ye..
tema untuk perempuan kuning dan sebelah lelaki pink..
buat dua belah sekali senang...
tapi akk & anak-anak pakai...
kaler kontra..baru orang nampak...
hahahahaha..jahat kan...


ni je sekeping gambar setelah selesai akad nikah yang dapat akk dapat ambil..ok la...


 



akk suka pelaminnya..simple & sweet..hahahaha



kakak pengantin..baru tahun lepas kwin,,,masih dalam mood bulanmadu lagi..


tingginya kau Qam..(suami kak long)

abang pengantin..dengan...ehemm...ok la tu...


mak pengantin..beras akk..ehhh biras...


wajah ibu2..sempena hari ibu


kuning....

suka dapat makan beradap dgn pengantin..tapi pengantin lama ni makan betui2...
dah kebuluran...

persalinan pink pulak...



kurusnya kau rynna..badan ala-ala model gitu..


gandingan pengantin baru dan pengantin lama...mantop bebbbb...


kan nampak kontra kat situ..baru la org nampak akk...






"Apa2 pun M.uteh & P.uteh ucapkan Selamat  Pengantin Baru Buat Rynna & Wan."
"Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat..."
aminnnn...

Hujung bulan ni ada satu lg kenduri kawin anak buah akk...
pengantin basi....hahahaha...
kat mana...kelantan kata kau
jauhnya...
nanti akk ceta ye..
Tungguuu......


Melayannn....




"Jom teman kan abang bayar bil maxis"
"Kat mana" (tak pernah ambik tau pun kat mana kios maxis)
"Kat Cheras je..Kita ambik alia tusyen dulu pas tu terus pegi..."

Akk masih duduk mengadap MCS2..nak tau sapa yang tersingkir,...
dalam hati malasnya..pegi la sorang....adoihai...

"Jom la..nak pegi tak...dekat pukul 10 mlm ni..sat lagi alia abis tusyen..."
"p siap cepat.."

Akk dah bersenanglenang dengan baju kelawarnya..malasnya nak tukar baju...
nak pakai balik yg kecik2 tu..Opssss...dok rumahkan...
Kalau Si Chinta ada kat rumah memang tugas ambil Alia balik tusyen lepas kat dia la..
jadi awal2 lagi akk dah tukar baju kelawar la....
Tapi tak sampai hati lak nak menolak...
siap je la...

Ambik  Alia kat Sekolah  Jln Bellamy tu terus pegi Cheras...
Dalam hati akk nak cepat  balik je...sebab akk kena prepare utk masak pagi sok ..
memang hari2 akk macm tu ..jadinya senang la akk nak masak subuh-subuh sepie tu..
kalau akk tak masak bebudak tu nak makan apa balik sekolah nanti..nak kebulur...
Oooooo maknya brsenang lenang kat opis ..anak kat rumah kebuluran...
Tapi ada jugak hari2 yang akk terskip dari masak2 ni...biase leee...
Jawapnya banyak la bunyi bebudak ni..
"Hari ni ibu tak sempat masak ye...nanti balik makan le maggie dulu.."....kata kau..maggie je...
"Ibu ari ni ada koko"(kokurikulum)
"ibu ari ni ada latihan sukan"
Jam-jam tu la banyak hal bebudak ni....ni mesti nak mintak duit belanja lebih...
banyak la korang..ambil kesempatan ye...
Meroyan mak nakkkk...

balik ke ceta asal tadi..
dalam kata akk nak cepat tadi..Si Alia mengedik la pulak..saje je dia...
"ayah tekak Alia dahaga la...belikan Alia air tak kisah air apa..."
Padahal dalam keta tu ada air mineral lebih akk punya...
"Nak air apa...nak makan roti canai tak?"
Ahhhhh sudah..si chinta offer la plak...
Apa lagi "Nak...nak...tak kisah boleh aje.." si alia mengedik..
Dalam hati akk ..lewat la sampai rumah..lambat la aku tido malam ni...emmmmm..
Siap pekena roti telur sorang sekeping ..akk pandang aje le....
melayan anak & bapak....sudahnya dekat pukul 12 mlm baru sampai rumah...
Biasala..banyak keje yang menanti...
Akhirnya niat akk nak tido awal tak kesampaian...
Malam sebelum tu akk tido seawal 1.30 pg(awal ke..)
malam ni pun sama jugak...

Pada akk kalau dapat tido pukul 11  @ 12 mlm tu awal la...
sebab nya biasa akk akan tido dalam pukul 1 tengahmalam ye...
Korang beruntung la dapat tido pukul 9..pukul 10...bahagianya hidup...



sekadar luahan perasaan...
sayang akk....





Isnin, 20 Mei 2013

Hari..hari..hari..hari...





AsSalam semua...
Bulan 5 @ MEI / MAY
bulan 5 ni banyak hari-hari penting rupanya ye..dari awal bulan sampai la ke akhirnya..


1 Mei


5 Mei

 Akk bangga sangat sebab akk ada lah salah sorang pengundi ...
dan akk dah menjalankan tanggungjawap akk sebagai rakyat Malaysia..
lepas dari mengundi balik rumah ..siap2 terus pegi Bukit Mahkota Cheras..
kenduri kahwin anak sepupu abang akk ...
Ramai yang datang lambat sebab pergi ngundi dulu..


 12 Mei

 Ini tarikh penting ni...hari lahir si chinta..
Tapi sayang kejutan yang akk rancang tak menjadi..
sebabnya kakak & abang si chinta datang dr kampung ..tidur kat rumah akk
hahahaha sian akk & anak2..
malam 12/5 tu si chinta keje kat Bangi..baik punya plan akk cakap kat anak2..
nanti kita  pergi kat tempat keje ayah lewat malam cikit  bawak kek...
alih-alih kakaknya tipon bagi tau dah on the way ke rumah akk..
bersama dengan anak-anak & cucu-cucunya...huhuhuhu..sedih tau..
Malas la akk nak angkut ramai-ramai  semuanya ..lagi pun diorang penat baru sampai kan..
diam je la...

 




 12 Mei - Hati Ibu...
buat ibu-ibu semua terutama ibu ku yang ku panggil "mak"
semoga di berikan kesihatan yang sihat selalu








"MAK" permata hati ku




12 Mei juga merupakan hari jururawat..
Selamat Hari Jururawat untuk semua jururawat terutama adik ipar akk
Siti Khatijah yang bertugas di Hosp. Pontian..
Semoga sihat agar dapat memberikan perkhimatan yang terbaik utk pesakit2 di hoapital tu.
( La ni tengah mabuk..pembawak budak...)


Putih putih melati.. merah merah delima
siapa yang baik hati semua orang suka
putih dgn jururawat tak dapat dipisahkan..



16 Mei


Buat semua cikgu2 di Malaysia ni akk ucapkan Selamat Hari Guru ...
semoga menjadi pendidik yang dihormati anak murid...
Jasa cikgu2 yang pernah ngajo akk dulu amat akk hargai..dan akk kenang sampai bila2..
Sek Ren.Keb. Bagan Pasir Selekoh
Sek Men Keb. Khir Johari Sungai Sumun
*
*
*

Bday Bln Mei
Si Chinta 12/5
9/5 bday along(anak buah akk)
18/5 bday angah adik along 
24/5 bday Alia anak akk 
31/5 bday Aeysa adik along tg bongsu.


hahahahaa..teruk la kalau semua tarikh nak ingat...
mampusss..
tapi kat anak buah tu sekadar ingatan je..tak salah...
kalau akk ingat akk wish la...

ok bye..
akk odah /Geb..

Khamis, 16 Mei 2013

Derma Darah





 Assalam...
Selamat Pagi...
Dah minum semua...
Pagi ni semangat akk berkobar-kobar...
sebabnya akk nak derma darah..
sebenar nya bukan pagi ni je..dari minggu lepas lagi dah tak sabar-sabar lagi dah..
dah bagi nama siap-siap..
Ye la ..macam yang akk ceta pada tiga @ empat entry yang lepas..
Masa karnival kat Masjid Negara ari tu..kan akk tak boleh derma darah...
katanya darah akk cair ari tu..
kecewa akk dik oiiiii..
harap-harap pagi ni ok la...
Jom kita ramai-ramai p derma darah jom..
 






Akk Geb / Odah
Jom...

Selasa, 14 Mei 2013

handsome pun susah....



 Assalam semua...
pepagi ni nak ceta pasal nasib orang..
jadi handsome pun susah..
tu la nasib Omar Bolkan Al Gala pemuda dari Emiriah Arab Bersatu(UAE).
Beliau telah di usir dalam satu majlis yg dihadirinya di Arab Saudi dengan alasan terlalu kacak dan menawan..suami2 di Arab Saudi takut isteri2 mereka jatuh cinta kepada Omar..
Omar merupakan seorang jurugambar, pelakon, model dan juga penyajak yang berumur 25 tahun...
Baru-baru ini Omar Bolkan mengatakan bahawa hatinya masih belum di miliki...

Ada ke orang2 Malaysia ni yang ak mencuba nasibnya..
Kawan akk kata kalau si Omar ni datang sini rasanya dia sama mcm orang pakistan jual karpet...
betul ke...ya la kot...
meh kita tengok wajah2 yang dikatakan telah menakutkan para suami di Arab Saudi tu...
jeng..jeng..jeng..
*

*
 
*

*

*

*

*






 macamana.....
okay tak....
Yang sorang ni lagi h/some...
kalau korang tak percaya cuba tengok...
pada mata akk la..mata korang akk tak tau la...
masing2 punya citarasa sendiri...
*

*

*

*

*

hehehehehe
jangan marah ye...
mesti la suami kita yang paling handsome...
betui tak...


akk odah/geb
bye...





 

Isnin, 6 Mei 2013

Monday Blues....











SENYUM..TAK PERLU KATA APA-APA..





MUNGKIN KAH ANDA TERGOLONG SEPERTI DI ATAS & DI BAWAH...




ATAU YANG DI BAWAH....







APA-APA PUN SEMOGA HIDUP ANDA SEMUA CERIA...


akk geb/odah..
penat...