Khamis, 31 Januari 2013

Ceta cuti tahun lepas....


AsSalammualaikum semua....
Isnin lepas cuti...baru keje 3 hari dah nak cuti semula
semua warga Wilayah Pesekutuan..
selamat bercuti esok...termasuk la Akakkk
hahhaha...(gelak jahat..)

ni akk nak ceta yang telah setahun berlalu...
biasa la kan akhir tahun mesti la nak cuti panjang...
kalau dah cuti panjang tu mesti la ada tempat yang kita tuju kan..
tahun 2012 kami sefamily rancang nak ke utara..
jadinya Pulau Mutiara pilihan kami...
lama dah akk tak pegi sana..rasanya adala dalam 15 tahun..
wowww lama tu...
anak2 akk pun dah beso..
15 tahun lepas alia berdukung lagi,...

akk bergerak menuju ke Utara pada 26/12/2013(rabu) sehari lepas cuti krimas
saje tak pegi 25hb tu walaupun satu Msia cuti..
jadi nya akk main masak2 masa cuti tu dan mengemas apa2 yang patut...
pagi2 kami bergerak..
akk siap bawak bekal untuk minum pagi...
kan semalam nya akk main masak2...
tiba di R&R sungai Perak kami berhenti minum sambil lurus2 kan pinggang..

bersantai di   R&R

siap bawak pingan pakai buang lagi tu..

walaupun bergerak subuh2 'sepie' tapi dek kerana banyak sangat berhenti 
akhirnya kami sampai ke Pulau Mutiara petang la jugak..
kami terus menuju ke pekan George Town

 atas jambatan pun nak ambik gambo...


akk yang drive ye jgn tak caya..akk redah je..

Sampai saja terus cari hotel...al maklum la ..akk tak booking awal2 hotel
tapi nasib kami baik sebab banyak hotel kosong ..jadi boleh la buat pilihan...
akk ambik dua bilik yang bersambung (connection room)
al maklum la kan anak2 dah beso2..
lepas je check in..kami terus keluar sebab perut dah berbunyi mintak di isi..
tapi lepas maghrib jugak keluarnya..
 kami terus menuju ke Padang Kota Lama...
satu sitiuasi yang tak pernah akk alami kat mana-mana masa makan kat sini...
duduk je sekali sampai 5 ~ 6 orang datang ambik order...
ambek kau...dah tu cakap laju pulak tu...
yang mana satu nak dengar ni...
sudahnya akk order sambil kepala pandang ke bawah...
hahahaha

makanan yang kami order....

pasembur RM25.00


sotong kangkong RM7.00

char kuew teaw RM8.00 (x 4= RM32.00)




habis makan  kami pun jalan2 sambil menikmati keindahan malam di George Town...
berjalan di sepanjang waterfrontnya...
dah pukul 11.00 malam ..masing-masing dah letih..mata pun dah ngantuk..
balik hotel .....
ZZZzzzzzzzzzz

okay nanti akk ceta lagi ye...
hari ke dua di Pualau Mutiara..
dah panjang ni...
nanti ada orang boring pulak..
bye...


Akk Geb
mintak undur diri..

Selasa, 29 Januari 2013

sakitnya....



As-Salam 
Selamat pagi semua...
semua dah mula kerja...
baru je kita cuti panjang bulan 12/2012 tahun lepas dah cuti lagi kan...
ramai yang sambung cuti hari 25/01/2013 yg lepas...dapat la 5 hari bercuti...
tapi akk tak sambung pun..ari jumaat tu akk keje...
nak simpan cuti la konon2nya..lagi pun baru bulan satu...
mana la tau kan nanti nak cuti panjang hujung tahun kan...
Seronok nya jadi rakyat Malaysia nikan...pelbagai bangsa..pelbagai perayaan kita raikan...
maka cuti pun banyak kan..kan..kan..

kata nak update blog ari2..emmmm takde maknanya...
tak sompek...
tetiba je...
apo la kau ni odah...


Akak nak tanya uolls..sapa pernah kena sakit urat belikat...
adoiii la ni akk tengah menderita sakit ni..
sambil menaip ni pun dok menyengit sebelah kiri...
lenguhnya belakang akk dah sampai ke tangan dah ni...
kebas sebelah kiri tangan akk..


asalnya akk sakit tengkok...biarkan je..
tapi suruh jugak anak akk yg kecik tu sapu2 minyak panas...
hilang la sekejap...
lepas tu datang balik sakitnya ..terus melarat ke bahu..pas tu ke belakang pulak...
adoiii....dah la opis ni sejuk mcm dlm peti ais...
tambah sakit...


haiii sedapnya kalau dapat urut...
tapi kat mana ye ada tukang urut yang ala2 makcik urut lepas kita bersalin tu..
fuhh bestnya klau dapat urut ni...
la ni kat KL lebih banyak yang berurut utk duit je...
letak harga tinggi2...pas tu mcm dia gosok/sapu je badan kita ni dgn minyak...
tak ada skill berurut langsung...
kalau mcm tu baik akk suruh anak akk yang buat..free lagi..




best kalau si tukang urut tu letup2kan badan kita...
pusing kiri letup..
pusing kanan letup..
tekan belakang letup..
adoiiii sedapnya...
jejari kaki, jejari tangan bederup2 meletup..
paling best tang tengkuk tu..
di gelek2nya kepala kita pas tu sekali bederup ke kiri
di gelek2nya lagi pas tu bederup ke kanan...
adoiii sedapnya..
la ni akk bayangkan je la sambil  menahan sakit...
huhuhuhu....


ni cakaran harimau ke cakaran kucing...



adoiiii
tolong akk geb...

Rabu, 9 Januari 2013

Omong Kosong....

Assalam...
sekadar mengucapkan selamat petang buat semua teman2
tak mahu lagi di biarkan sepi ...
biar cuma ucapan salam dan bertanya kan khabar...
biar terisi walau pun sedikit...
Insyaallah di lain kali akan ada lebih pengisian yang lebih panjang...
Tentang catatan pengalaman kehidupan..
Agar dapat sama berkongsi tentang liku-liku kehidupan...
Pahit getir yang harus di teruskan
Walau apa pun rintangan...
Ingat itu hanya Dugaan dari ALLAH...
Walau di mana kita..
Apa kedudukan Kita
Allah jangan di lupakan...
INGAT!!!!!!!
Kita selalu lupa pada ALLAH...
Tapi ALLAH sentiasa ingat pada kita ..insan NYA...





Akk Geb....
*********

Selasa, 8 Januari 2013

Kenduri Bab 2...


Selamat tenghari kekawan...
hehehehhe...malu..dah setahun baru nak sambung ceta..
nak buat mcmana...
kemalasan yang melanda tambah lagi akk ni pulak bukan ahli belog yang tegar...
tu semua menyebab le tu..(alasan kannnn...)
*
*
*
takpe lah akk nak tunjuk gambo anak buah akk yang kahwin tahun lepas..
(tahun lepassss..)
sorry...

ni la anak buah akk yg comel tu Aida Amira...


posing sebelum nikah...


saat berdebar2...

selesai sudah....


kami pun suke....



barang iringan....


pengantin lama..heheheheh..sorry poksu...

ayahanda..alhamdulillah sihat...


ibunda ku....

sukanya opah...dapat cucu menantu...

Si Chinta memantau makanan..pastikan cukup ye..

kenduri tahlil....



pintu masuk...

guest book...katanyaaaa....



utk tetamu istimewa....

masih lagi kosong...

tengah menyusun tapai....


                                                 
sama gagah perkasa....cayok..cayok...

                                     
bersama ayanda dan ibunda...


                                     
my sibling...



menantu lelaki & cucu menantu lelaki...

kami-kami le......


Mohamed Shafii Manap & May Kalsom Sehat bersama anak cucu & menantu...



ok....abis ceta pertama untuk tahun 2013
nanti akk update lagi ye...
apa korang cakap..?
tahun depan pulak...
jangan le macam tu...
malu akk tau...

Akk Gebu..
hehehehe..
bye..