Jumaat, 18 Mei 2012

kenduri kahwin part 2

Setelah penat lelah pada siang hari nya malam tu kami ada kan acara karaoke hanya utk family sahaja....
semuanya sporting2..ok la tu..walaupun hanya keluarga tapi meriah...


haaaa ni pemberian baju subsidi..terima kasih pengantin...


malam tu kami semua pakai baju subsidi..hahahaha

mcm bebudak plkn dah...sama je...

muka2 keletihan...

karok jgn tak karok....

simpoi..takde gaun2 nak potong kek...tshirt sudahhhh...

semua ceria walau pn penat...

kek ada 2 sbb anak kakak akk pn sambut bday dia...


ehhh korang perasan tak....
gambo akk takde...
kalau nak tau lepas masak chiken chop sama anak buah akk mlm tu akk betul2 penat...
nak berjln pn dah tak lalu...
mula tu akk join jgak sbb nak pakai baju sama kan...
pas tu dah tak boleh tahan dah...
akhirnya akk tertido sampai ke pagi....
subuh tu akk tengok semua bergelimpangan kat ruang tamu...
langsung tak sedar majlis habis pukul berapa...
okkkkk ada lagi tau...nanti2 la pulak....


kenduri kahwin part 1

Dah hampir sebulan baru nak ceta pasal kenduri kahwin adik akk...
apa-apa je lah...
nak ceta..takde ceta...biarlah gambar yang menceritakannya..
okay..kita layan gambar yang tak seberapa ni...

persediaan utk para tetamu

mengerja kan umbut kelapa....

malam kenduri arwah..nyata jelita....



muka2 ceria walaupn kepanasan & keletihan...

pengantin gile...hahahha...yg lelaki tu adik akk...

antara tetamu...

sompek laie tu....


ci chinta sibuk dgn air soya nya...lumayan bang...

my sibling.....sama tak....


sesi pemilihan oleh pengantin perempuan ...motobike paling cun...

mcm pameran moto kuasa tinggi pulak dah...

semua tengok moto...sian pengantin takde sapa nak tengok...hahahahaha

akk pn sama teruja...

Jumaat, 11 Mei 2012

Mesra Bersama rakyat....

Mesra Bersama Rakyat Bersama Dato Seri Dr. Zahid Hamidi....
Terima dato Seri ....



bersama ayahanda.....

tiada layanan VVIP...sendiri2 ..

sempat lagi tu...

Kisah Kaki..part 2

Salam pagi Jumaat...
Kaki...
Kaki...
kaki....
kalau dah sakit..memang susah...ye la...nak kemana2 pun susah...nak ke bilik air pn payah..
Alia masuk hari ni dah 5 hari MC..kakinya pagi2 kurang bengkak nya..tapi bila tengahari je bengkak semula... mungkin bila malam kaki nya rehat tapi bila siang banyak pergerakan...
tapi dia dah boleh memijak..kalau 3hari sebelum tu memijak pun tak dapat..terpaksala merangkak...nak pergi klinik terpaksa la abang @ ayahnya dukung belakang...kalau ringan takpe la....duduk pulak tingkat 3..lif  takde.. tak pe la ini mungkin dugaan yang Tuhan bagi pada keluarga akk....akk terima seadanya...
Semoga Alia Shawati bt Sahabudin cepat sembut...boleh pergi sekolah semula...


alai dgn sepupunya...wan & dahlia...


alia yg tengah2...



Akk Geb...
Terima seadanya
Dugaannnnnn...




Rabu, 9 Mei 2012

Kisah Kaki.....

Selamat petang semua....
Haaaa kenduri dah selamat berjalan dgn lancar...
Tapi tu nanti  akk ceta...
ni nak ceta pasal anak akk dulu
hari isnin yang lepas..mcm biasa la akk kejut kan dia nak pegi sekolah...
dia bangun tu terus nanggis2....akk ni pulak kalau pagi2 ni pantang kalau dia nanggis2 ni...
akk kata la kat dia ngape...dia kata kakinya sakit...
akk agak mungkin dia salah tidor @ sebab sejuk..kan hujan lebat mlm tu..kaki dia kebas..akk kata la nanti ok la tu...
akk pun dah lewat nak p kerja..akk tinggal kan je la dgn ayahnya...

ingat kan dah settle la..takde ape2... pukul 10.30 tu si Chinta tipon akk bagi tau yang si Alia tak sekolah... dia kata Alia dok nanggis kaki dia bengkak tak leh jalan...laaaaaaaa..ngape la tak tipon awal2...
Akk  terus ambik cuti setengah hari..bawak dia pegi klinik...

Masalah nak bawak dia pegi klinik pulak...akk dah la duduk tingkat 3..lif takde pulak tu...kena la papah dia...last2 sekali ayahnya dukung belakang...

Sampai di klinik doc. nak pegang pun tak di baginya...dapat la dia MC 2 hari..isnin dgn selasa...
Semalam akk balik kerja tengok kaki dia tambah bengkak...akk rasa tak sedap hati..akk ajak dia pegi klinik..ayahnya keje pulak tu...sapa nak bawak dia turun...last2 abang nya pulak jadi mangsa..
akk ajak dia pegi sekali..akk pergi klinik yang sama..
Dok. yang check tu dok. lain...dia tambah ubat lagi..pas tu siap lukis lagi kat kawasan yang bengkak tu sebab nak tengok ada susut ke tidak...
tambah lagi 2 hari MC..sampai hari khamis...
hari ni akk keje macam bisa..dia akk kata rehat je kat rumah..semua akk siap kan..mkn, minim..ubat ..air..semua akk letak satu tempat..biar senang dia ambik nanti...
akk tipon tadi dia kata kaki nya dah kedut2 sikit...sebab semalam kan nampak tegang / kembung....
dah susut la tu..tapi doktor tu pesan kalau dah susut pun nanti datang jugak buat check up lagi..dia nak tengok....

Kata alia kakinya kena gigit semut...tapi tak tau la...dok. kata pun ada semut2 yang bisa... bagi yang tak tahan tu jadi mcm tu...
apa-apa pun akk harap alia cepat sembuh...lepas ni boleh pergi sekolah semula...


nampak tak garis tu...dok. tu siap lukis lagi..