Rabu, 18 Januari 2012

pelbagai ceta....

ceta 1
Tinggal berapa hari lagi.....3 hari lagi...
Hari jumaat ni akk sekeluarga akan ke johor semula...
Alamak baju tak siap lagi ni..macamana ni....
Yang lelaki pun tak cari lagi...
Kasut pn tak cari lagi..tudung lagi....
Ehhh....apahal lak akk pulak yang beriya-iya nak cari baju kasut baru bagai....
pakai je la yang mana ada...jangan membazir.....
senarai barang yang nak dibawak pn belum siap lagi...
macam nak pergi sebulan...
tapi buat senarai tu kan elok..takde la kita nanti tertinggal barang....tak cukup itu ini...
ape2 akk akan update lepas raya cina nanti....ok...

buat senarai_________siapkan barangan

ceta 2
semalam Alia balik terus bagi surat kat akk...
rupanya surat dari sekolah mengatakan sekolah akan di tutup seminggu sempena CNY ni...
tapi hari khamis & jumaat kena ganti hari sabtu...
utk 26/01/2012 diganti pada  11/02/2012
      27/01/2012 diganti pada  18/02/2012

nampaknya cuti lama la anak2 aku...baru mula sekolah dah cuti semula kan...seronok la jadi budak sekolah ni....

Selamat bercuti____________

Rabu, 11 Januari 2012

catatan pertama 2012....

salam semua kekawan...
ni entry pertama akk buat tahun baru ni....
dah 11/01/2012 dah ye....
sebelum tu akk nak ucapklan 
"SELAMAT HARI LAHIR"
buat anak akk SHAHRIN IQMAL BIN SAHABUDIN
Pada 04/01/2012  yang lepas...dah lewat pun...akk tak buat ape2 pn sebab hari tu hari pertama persekolahan..agak beze sikit....
dah 18th anak akk yang sulung ni...la ni sibuk nak kerja sambilan sementara tunggu result SPM nya kluar...
tapi ayahnya tak bagi...duduk rumah katanya..nanti nak suruh dia ambik lesen keta n moto...lagi pn akk dengar  mulai bulan 5 tahun ni..kelas2 memandu mula menggunakan kereta auto utk sesi pembelajaran dan juga untuk test JPJ...
betui ke...ada sape2 tau tolong bagtau...

"Selamat Hari Lahir"
 buat kedua adik akk MOHAMAD SHAHRIZAL & NUROL AINI... kedua adik akk ni sambut hari lahir yang sama pada 06/01/2012 yang lepas...opssss bukan kembar ye..tarikh je sama..tapi tahun lain lain....

lepas ni rutin biasa semula...
anak2 dah sekolah..selamat bersekolah...
surirumah...sibuk semula , hantar anak ..ambik anak sekolah...
akk pun dah mula berniaga semula utk hari sabtu dan ahad..setelah sebulan lebih berehatnya...

buat semua kekawan akk semoga kita gembira lah dengan apa yang kita buat...
kalau hati kita ikhlas , kita akan seronok buat satu2 perkara tu...
bila kita seronok ..kerja yg susah pun akan jadi mudah...
bila kerja kita mudah cepat lah selesai kerja kita tu...
bila dah selesai..makanya 
tak lah jiwa kita tertekan...
boleh la kita bergumbira bersama keluarga...

mari...
mari...
mari bergembira ...bersama2...
bersama keluarga....

Akk Geb...
tengah bergumbira...