Khamis, 22 November 2012

Kenduri Lagi...


Selamat petang semua..
baru nak update 
hehehehehe
mula nak kongsi ceta pasal saudara islam kita di bumi Gaza
tapi tak boleh la..
sebab bila tengok je gambo2nya mula la sedih...
lebih2 lagi anak2 yang comel2 tu..
adoihaiiii..hati ni tak tau nak cakap...
*
*
*
Dah la kita tinggal kan ceta tu
ni Akk nak kongsi ceta kenduri kahwin..
Dari awal tahun ari tu tak abis2 dgn kenduri kahwin nya kan..
Tapi ini kenduri kahwin anak saudara akk yang pertama...
selama ni anak saudara belah si Chinta je...
yang ni anak kakak akk plak ...
wahhh akk punya la beze..ngalahkan emak pengantin pulak...
pengantin berinai...akk pn sibuk jugak berinai..
yo lah..time akk dulu mana ada inai yang lukis 2 tu..
jadi ni le masanya..kan...

tu dia..penuh...

*
*
*
akk dengan anak sedara akk ni memang rapat
boleh tepuk tampar lagi...
tapi time gaduh..gaduh jugak..
hehehehehe
biasa la bertelagah pendapat je...
*
*
*
Jom la ..kita layan gambo di sebalik tabir dulu..
hahahahaha
gambo pengantin next entry akk kasi korang tengok..
anak saudara akk ni comel org nya...
yesss layan gambo..

mlm sblum hari besar....


ni bukan pelamin angan ku musnah ye...



kek best sangat..homemade..


hahahaha..bagi tunjuk nama je dulu..
buah sponsor dr x boss kakak akk...

candy bar yg dh beterabur...bebudak serbu..org tua pn sama..
tag nama pun dah hilang...


persembahan dr anak2 yatim...
pandai diorang buat persembahan..

*
*
*
*
ehhhhh dah abis ke gambonya...
nanti akk masukkan lagi ye..
sabo le sayang...
........

penat lagi
Akk Geb...


Isnin, 5 November 2012

SPM..Good Luck..




 Buat anak ku
Anis Shazlin bt Sahabudin
selamat memduduki peperiksaan yang penting bermula hari ini...
Ibu sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak ibu...
Ibu halalkan segala makan & minum mu dan ibu ampunkan segala kesalahan mu
YA ALLAH Ya Tuhan ku kau lancarkan lah segala urusan anak ku Anis Shazlin bt Sahabudin serta anak2 ku yang lain..
Ya Allah Ya Tuhan ku ..
Kau tenangkan la hati anak ku Anis Shazlin bt Sahabudin agar dapat dia menjawap setiap soalan peperiksaan..
Aminnnn.... 

                        

                             







                             

Itu saja untuk pagi ini...

***sebelum subuh lagi chinta hati akk dah kejutkan akk
      kata nya jom kita buat solat hajat sama-sama untuk anak kita...
      Sebak hati akk saat si chinta mendoakan kejayaan untuk anak nya..
      Insyaallah Sayang..kita doakan yang terbaik utk anak2 kita...




Akk Geb..
sebakkkk




Khamis, 1 November 2012

Sakit Kepala...



Salam & selamat Petang semua...
alamak hari ni lambat la....
ni semua gara-gara kerja yang mesti di settlekan sebelum 9/11/2012..
tapi masih banyak yang belum selesai lagi..
masuk keje terus buat keje..sampaikan sarapan yang di beli pn tak sempat akk jamah..
akk buat air nescafe supaya tak ngantok , makan roti sekeping..
sambung buat keje semula...
akhir nya sarapan yang akk beli tadi akk makan tengaharinya...
dah sejuk pun makanan tu...
lepas rehat akk buat lagi nescafe..
alamak akk dah minum 2 kali nescafe...
akibatnya la ni akk dah sakit kepala
berdenyut2 kepala ni...
macamana nak siap kan keje ni...
salah sapa..
salah akk jugak la..sapa suruh...







lain kali boleh minum nescafe tapi jangan banyak2 sangat..
akibatnya diri sendiri yang tanggung...
adoiii
adoii
adoii
*
*
*
*
*
balik la...

akk pening.....


Rabu, 31 Oktober 2012

Andai aku Lalai...Ingatkan lah Aku...


Assalammualikum.....
Selamat Pagi....
Dua hari pertama minggu ni merupakan hari akk berduka...
Mungkin TUHAN nak menguji akk..
@
ada sesuatu yang melalaikan akk sehingga Tuhan bagi peringatan kat akk...
Alhamdulillah...
Bila ada benda-benda yang melibat kan hati dan perasaan akk hingga menyebab kan jiwa kacau
mulala hati ini terfikir-fikir 
apa yang akk dah buat?
Salahkah akk?
Lalaikah akk?
ada kah ini ujian Tuhan pada akk?
YA ALLAH YA TUHAN KU
Andai aku tersasar dari jalan MU YA ALLAH...Ampunila Aku..
Andai aku mengabaikan ke dua orang tua ku....ingatkan la aku..
Andai aku lalai tanggungjawab ku sebagai isteri juga ibu...sedarkan la aku..
sesungguhnaya aku hanya la insan biasa...
insan yang mudah membuat kesilapan..
aku ingin terus belajar..belajar dan terus belajar dari kesilapan yang lepas..
aminnnnn.....
saat ini hati menjadi sayu...sayu sangat
tetiba teringatkan abah & mak di kampong...
Lama juga akk tak menghubungi mereka..
Raya Aidiladha hari tu pun akk tak berkesempatan pulang ke kampong
tak berkesempatan mengucup kedua tangan mereka...
tak berkesempatan mengucup kedua pipi mereka...
mak abah...ampunkan anak mu ini..
sesungguhnya mereka sentiasa di hati ini..
(sedih...)


*
*
*
*
*

antara mahluk  Tuhan yg Comel....mereka pn memerlukan kasih sayang..



Kesayangan ku berkecai...dugaan juga...redha....


Maafkan akk sebagai 
seorang anak
seorang isteri
seorang ibu
seorang sahabat
seorang insan biasa
*
*

Akk Gebu...
insan biasa...

Selasa, 30 Oktober 2012

cantik & tak sombong...



Cantik
simple
lansing
tak sombong
*
*
*
itu la dia Vanida Imran...
serius dia memang tak sombong...dengan semua orang dia boleh berkawan
Dengan akk yang tak pernah menang apa2  kategori, baik dlm anugerah skrin ke...bintang paling popular B.harian ke, muzik2 ke, pn dia boleh join...
walaupun tanpa makeup dia tetap cantik...
Sekarang ni Vee masih lagi menyambung pembelajaran dia di Open Universiti Malaysia (OUM)
bidang apa yang di ambil tak pulak akk tau....lupa nak tanya...
*
*
*
lagak sebagai wartawan yg propesenal akk pn tanya la mcm2
masa akk ambil gambar ni vee tngah makan telur rebus 2 bj...
tapi katanya "boleh mkn 2 bj tp kuningnya mkn 1 saje"...
masa tu pukul 3.15 ptg lebih kurang...
akk tanya "cukup ke?"..
dia kata "ok"...
"tapi jangan terus minum..tunggu 10 @ 15 minit baru minum"...
"balik nanti makan lagi tak" akk tanya lagi,
"makan tapi cuma ambil sop sayur je & temankan anak2 mkn"
"pastikan kita makan 3jam sekali, jgn skip. sebab kalau kita skip mkn, 
perut kita akan lapar...bila lapar kita akan ambil makanan yang berlebihan.."
Itu la tip pemakanan dari Vanida Imran 
yang memang kekal cantik langsing jelita walaupun tanpa bermakeup...
kalau akk mau meroyan kalau makan mcm tu...
perut dah semulajadi nak nasi...
konon-konon pantang tapi pantang lepe @ pantang jumpa..
hehehehehe....
*
*
*
ada banyak lagi yang akk tanya tapi tu je yang akk boleh bgtau..
takut melanggar hak asasi peribadi orang..
okeyyy...

*masa ambik gambar, dia kata malu tak mekup..tapi tetap sporting bagi senyuman yang menawan mcm iklan ubat gg tu...



cantik kan...

tangan dok kupas kulit telur....tetap dgn iklan ubat gg...

akk...
suka org tak sombong...

Isnin, 29 Oktober 2012

Akk sedih...Akk dah buat salah...



Selamat Petang semua kekawan...
akk sedih lepas dari rehat tenghari tadi...
akk dah buat sesuatu yang telah menguris hati "seseorang" 
seseorang yang akk sayang......... 
seseorang yang akk kenal rapat.....
seseorang yang akk dah kenal lama....
tapi akk dah mintak ampun...mintak maaf dengan org tu...
tak ada niat akk pun nak menguris hati dia...
memang...
memang salah akk..
sebab akk tak pikir dulu buruk baik nya sebelum akk buat tu pagi tadi
tapi bila "seseorang" tu massage akk baru la akk tersentak dan terpikir..
YA ALLAH ...apa yang telah aku buat ni...
Tujuan akk mula nya hanya lah untuk mengucapkan salam TAKZIAH..
tapi,...
tapi...
 *
 *
   *  


AKK BETUL -BETUL MINTA MAAF

Selepas ni akk akan lebih berhati-hati untuk membuat sesuatu kenyataan ..
baik di facebook mahupun di blog...
Ini semua betul2 mengajar akk agar jangan sesuka menulis yang boleh meluka kan hati orang yang kita sayang..
memang kita ada hak untuk menulis tapi kita kena fikirkan hati dan perasaan orang yang kita kenali dan juga orang yang kita sayang...





a am so sad....sorry....







akk Ude
lebih berhati2..


Rabu, 24 Oktober 2012

balik kampong..epi. 1



hari ni dah hari khamis.....
akk masih belum buat keputusan...
samada balik kampong ke tidak...
sebab nya si chinta tak balik kono kojo...
jadinya hati ni berbelah bagi...
separuh nak balik sbb semua my sibling balik...
separuh lagi tak balik sebab sian kat si chinta sorang2 kat KL...
Walaupun si chinta dah bagi kebenaran untuk akk balik,,,
huhuhuhuhuhuhuhu
wawwwwwwwwwww




"TIDAK"





"TIDAK"

pada yang balik kampong tu Akk ucap kan........



akk.....





Buat mak abah kat kampong dan semua yg balik tu...
"SELAMAT HARI RAYA AIDIADHA"


*
*
*
*
*
*

saksikan seterusnya....
episode terakhir...
di hari dan masa yang sama minggu depan...
jeng..jeng..jeng...


tolong lah....
Akk Ude

Isnin, 22 Oktober 2012

Tima Kasih....







selamat tenghari kekawan...
Akk  nak ucapkan terimakasih kepada korang..
sebabnya masih lagi sudi menjengah blog akk yang tak seberapa ni...
huhuhuhu..
macam hidup segan mati tak mau je kan....
*
*
*
*
*
*
*
Insyaallah lepas ni akk akan berkosing semula ceta2 @ pengalaman2 akk yg tak seberapa ni...
hanya sekadar suka2 je..
hokey...




Rabu, 17 Oktober 2012

cereta lama


Salam & selamat petang...
lama Ude tak mencoret kan kesah alkesah di sini...
"ada aku kesah"....ada org kata mcm tukan...
ude dengar...
serius ude bener2 bzee sejak awal tahun 2012 ni..
masuk bulan 04/2012 lagi la bze..
dengan sedara mara nya knduri kahwinnya..dengan hal2 yg lain nya..
dengan penambahan kerja ude di opisnya..
macam2 la...
tang penambahan keje tu...mula2 tu nak nanggis jugak la..rasa mcm..boleh ke aku buat...
sempat ke aku siap kan sebab kami ada dateline...
adussss..tu yg tak sempat berbelog tu..
tapi akk yakin akk boleh buat..
mula2 tu memang la susah..sebab kita nak biasakan diri..la ni kita dah tau mcmana kita nak buat...
kan,,....kan...
tererrrr tak ude..
hahahahahah
*
*
*
*
Sebenarnya Ude nak ceta pasal kawan lama kawan si Chinta ni..
diorg laki bini ni ude kenal lama dah...dari ude duduk setinggan garden lagi
tapi diorg tak la duduk sama ude
masa tu Si Chinta keje sama dgn dgn kawan nya tu..
Kawan Si Chinta ni banyak mmbantu kami masa kami susah..
kesana kemari kami dgn diorg..
masa tu anak diotag cuma 3 org je..
lama kami putus hubungan ..tah mcmana kami boleh berhubung semula..
Alhamdulillah...akk bangga dgn kejayaan diorg laki bini...
si bini ni memang suka hal2 kecantikan..
dr dulu ada jual2 mcm benda yg brkaitan dgn kecantikan..
org nya pun cantik sangat..tambah2 lagi la ni dah berhijap..
bertambah cantik..seyesss...
la ni perniagaan nya dah bertambah maju..
ada bukak salun lagi...
mcm2 ada jual..
nnti akk ceta pasal salun dia..
boleh la korang pegi nnti..
mcm2 dia ada jual..
tu nnti kita ceta..
okay...
Raya hari tu ude berkesempatan ke rumahnya di Balakong...
walaupun dah berjaya tapi mereka still tatak sombong...




ni la dia si Mohd Yusaini & Mawar Shikin..

brsama anak2nya..comel2..

Okay tu je ceta Ude ari ni..
moga lpas ni Ude rajin2 kan diri ye..
Doakan ok...


Jumaat, 12 Oktober 2012

allooooooo



lama tak bersiaran...
biar la Ude hidangkan beberapa keping gambar je dulu..
sebagai pembakar semangat,....
hahahahahahah...
Layannnnnn.....















Khamis, 16 Ogos 2012

SELAMAT HARI RAYA....





SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA KAWAN 2 BLOGGER..
KITA JUMPA SELEPAS HARI RAYA NANTI YE...
INSYAALLAH....

SAPE YG PERJALANAN JAUH TU ...HATI-HATI DI JALAN RAYA...
KALAU SUAMI YANG PANDU KETA..KITA ISTERI JANGAN LA PULAK TIDO SAHAJA...TEMAN -TEMAN KAN LAH..BERSEMBANG KE..KALAUNAGNTUK TU BERHENTI ..TIDO DULU..
PESANAN INI DIBAWAKAN KHAS UTK ANDA OLEH...
AKK GEBU....


Jumaat, 18 Mei 2012

kenduri kahwin part 2

Setelah penat lelah pada siang hari nya malam tu kami ada kan acara karaoke hanya utk family sahaja....
semuanya sporting2..ok la tu..walaupun hanya keluarga tapi meriah...


haaaa ni pemberian baju subsidi..terima kasih pengantin...


malam tu kami semua pakai baju subsidi..hahahaha

mcm bebudak plkn dah...sama je...

muka2 keletihan...

karok jgn tak karok....

simpoi..takde gaun2 nak potong kek...tshirt sudahhhh...

semua ceria walau pn penat...

kek ada 2 sbb anak kakak akk pn sambut bday dia...


ehhh korang perasan tak....
gambo akk takde...
kalau nak tau lepas masak chiken chop sama anak buah akk mlm tu akk betul2 penat...
nak berjln pn dah tak lalu...
mula tu akk join jgak sbb nak pakai baju sama kan...
pas tu dah tak boleh tahan dah...
akhirnya akk tertido sampai ke pagi....
subuh tu akk tengok semua bergelimpangan kat ruang tamu...
langsung tak sedar majlis habis pukul berapa...
okkkkk ada lagi tau...nanti2 la pulak....