Sabtu, 31 Disember 2011

selamat datang 2012.....







Tinggal beberapa jam lagi kita akan meninggal kan 2011
bagi akk tahun 2011 banyak meninggalkan kenangan buat akk n keluarga...
tahun 2011 ni juga akk mula berbelog....
walaupn sebelum ni akk banyak membaca blog orang...
walau pan tak seberapa..akak akan cuba buat yang terbaik...
tahun 2011 ni juga menguji kami sekeluarga di mana ayah akk tak sihat dan dimasukkan ke HUKM
ini dugaan paling getir menguji kami..Alhamdulillah kami adik beradik bermuafakat menjaga abah di hsptal..bukan saja kami ..emak dan juga cucu abah juga tak berkira dalam menjaga abah...
apa yang berlaku dapat menambah eratkan hubungan kami sekeluarga
kami sama2 menjaga abah ...
itu lah hikmahnya...
tiap apa yang berlaku tu ada kebaikannya....

akk mengharapkan tahun 2012 ni nanti akan memberikan sinar baru buat kami sekeluraga...
semoga hubungan kami bertambah erat...
di berikan kesihatan yang baik...
di limpahkan rezeki yang murah dan halal
di permudahkan segala urusan
anak- yang soleh dan solehah dan berjaya dalam pelajaran
itu lah harapan akk
pendek kata...
mudah-mudahan 2012 ni akan memberikan yang terbaik untuk kami sekeluarga
semoga Malaysia juga terus aman dan makmur dengan pemerintah yang adil dan berwibawa...
Aminnnnn...............



Jumaat, 30 Disember 2011

Tentang Dhia & Ombak Rindu

Antara kedua nya korang pilih yang mana?
terus terang akk kata akk pilih Tentang Dhia....
sebabnya Tentang Dhia boleh buat akk nangis..
tapi ombak rindu..tak tau tang mana sedihnya..
mungkin akk dah terlebih awal baca buku ceta tu..awal2 kuar dulu akk dah baca..
ape yang ada dalam tu memang la susah nak ikut 100%....
tapi terlalu ringkas... 
tentang dhia lagi sadis...
huhuhuhuhu..lagi2 bab dhia merelakan dirinya di madukan..
tengok muka comel nora yang abis merah mata merah idung menahan tangis lagi buat akk sadiss..
tengok zikir yang mengikut telunjuk omaknya buat akk sakit hati...
pendek kata Tentang Dhia lagi berkesan di hati akk...
sampai la ni masih lagi tersa sedihnya...
yo yo oooo je...
ok...



Khamis, 29 Disember 2011

Tunang adik ku.....

Alllooooo aiiiii
24/12/2011 yang lepas akk n family sebanyak 6 biji keta berangkat ke Simpang Renggam Johor.
walaupun abah akk masa tu masih di hsptal tapi misi kami ke Johor tetap diteruskan sebabnya dah rancang lama dah...abah kata pun teruskan la benda baik jangan di tangguh2...dia kata aku ok tak pe...
Misi kami pergi meminang untuk adik akk bungsu sekali...
Selama ni  mak hanya menerima saja...yang ni la satu2nya kami kena pegi meminang...sebab nya dia lelaki sorang...
Malam tu kami bermalam kat quarters penjara simpang renggam...si Jai(adik akk) dah siap ambik sebiji rumah untuk duduk lepas kahwin nanti...
Hari ahad tu kami pegi ke Kluang untuk acara meminang..
majlis berjalan dengan lancarnya walaupun serba ringkas...orang kata buat syarat je bertunang ni sebab nya raya cina bulan depan berlangsung acara akad nikahnya..tak lama lagi kan....
Sekali lagi nak ke Johor...kena cari baju lagi...kena ikut tema pulak tu...tema ape?,,tungguuuuuu
rahsia..nanti akk ceta lagi..ok...
bonda dgn poksu yg bertunang tu...

ape2 hal bergambo dulu...sebelum pegi


free post....

tak abis-abis....

sesi berbalas pantun...

jangan salah jari...

penonton yg setia...

bersama ipar2 yg mulut laser....

selesai sudah...possing dulu sebelum balik...

sabar menanti hari bahagia.....
layannnnnn............
ada cerita masa kami balik ke KL...nnti akk ceta ye....

Tentang Abah....

Salam  dan selamat pagi semua.....
tiap2 petang akk tengok Tentang Dhia kat hsptal..la ni akk nak ceta Tentang Abah lak...
Akk nak maklumkan yang ayah akk dah kuar hospital hari selasa , 27/12/2011...
Dia masuk hospital pada 10/12/2011..bermakna sebulan lebih....
Walaupun dah keluar hospital...2 hari sekali dia kena pergi klinik berhampiran untuk cuci luka bedahnya...
30/12/2011 ni kena pergi balik ke hspital untuk ujian air kencing..tengok batu karang kat buah pinggangnya
03/01/2012 kena buat fisio..
18/01/2012 rawatan susulan kat klinik orthopedik
19/01/2012 buat scan untuk prostat nya pulak..

La ni abah akk ada kat rumah kakak akk kat Desa Tasik...
Doktor kata abah akk kena pakai tilam angin dan katil khas mcm kat hospital tu...
wilchair pn kena beli....semua sekali dekat2 RM3000 semuanya....
nasib baik la abah akk pencen asekar...jadinya guna kad pesara dia lah...
perubahan yang akk tengok pada ayah akk la ni dia cepat merajuk...kalau kita cakap salah sikit..mesti
dia akan merajuk..
apa apa pn kami akan buat yang terbaik untuk abah...
Insyaallah....

Selasa, 13 Disember 2011

terkini dari akk.....

lama dah akk tak mengupdate belog akk ni....
masa=ada walaupun agak bze la jugak....
idea catatan=banyak yg akk nak nak kongsikan brsama kekawan semua....
mood=ini yang mempengaruhi minda akk...

Hari ni....
pukul 9.00 pagi tadi....
kali yang ke-3 ayah akk di operasi(operate)...
masuk wad 10/11/2011.... la ni 13/12/2011...
dah sebulan lebih dah...dalam masa sebulan ni 
3 kali operation di jalankan....
malam tadi akk jaga dia di HUKM..akk tengok dia resah gelisah...
sampai je akk kat katil dia mlalam tadi..terus dia mengadu kat akk yang dia ni nak di bedah lagi....
"ape la sudahnya aku ni"
sebelum tu akk dah tau yang dia akan di operate..kakak akk dah bgtau...
malam tadi dia tak tidur..kejap ke kiri kejapke kanan..sesekali akk dengar dia mengeluh...
akk tanya nagapa abah...abah sakit ke....
tak lah katanya...
akk pesan kat dia abah tido lah tak usah la pikir sangat....
dia diam je...
sudah nya bacaan tekanan darahnya naik pagi tadi hingga 180....tinggi tu...

akk doakan semoga ayah akk selamat menjalani operation hari ni....
semoga abah kesihatan abah lebih baik lepas ini..
semoga abah lebih kuat mengharungi dugaan di dunia ini...
kami anak2 abah akan sentiasa di sisi abah.....

Doakan abah akk ye....