Jumaat, 28 Oktober 2011

N9 vs Ganu....


Haaaaaaaaaaaaaaa
korang semua sokong mana?
Akk dah tentu nya  Nogori la kan walaupun akk perak mali..
ateeee dah kawin dgn org nogori..kena la sokong nogori kan...
rasa2 korang la sape yang akan bawak balik piala tu malam sok...
jawapan nya mesti la NEGERI SEMBILAN....
kan..kan..kan...
ape pulak tak betuinya....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
sape yang menang sape yang kalah...tu adat dalam pertandingankn
semua orang nak menang sape yang nak kalah...
harap-harap malam esok takde ape2 perkara yang tak elok berlaku
kepada para penyokong pun jangan la terlalu fanatik...
kalah ke menang ke harap terima dengan hati yang terbuka...
walaupn akk kata yang N9 yang akan bawak piala tu esok..(hehehehehe)
*
*
*
*
*
*
kita tunggu keputusan nya malam esok
kepada pemain2 di kedua2 belah pihak
main lah dengan semangat kesukanan
maju la sukan untuk negara

hobin jgn tak hobin
Akk Geb....



Rabu, 26 Oktober 2011

Cuti Deepavalli..satu hari je....

Salam semua...
Happy Deepavali buat warga malaysia yg menyambutnya...
wahhhh meriahnya kat Little India B'field malam tadi...
dari rumah Akk Geb ni....nampak bunga api berdentam dentum...dekat2 setengah jam la jugak..berapa la duit kerajaan kita abis ye untuk bunga api tu saja...
hari ni korang semua pegi mana..tak kan duduk rmah je....nak balik kampung pun cuti satu hari je...buek ponek badan yo nak balik satu hari...Sape2 yang rumahnya kat "Kampung Baru" tu tak pe la..balik dua tiga kali pn tak pe....hehehehehe...
Hari ni pepagi lagi Akk bangun kejut kn anak2....mulanya plan ari ni nak pergi jogging kat tasik perdana...tapi tak jadi la pulak...Si Chinta jak g jejalan kat Zoo Negara..bila Akk tanya kat anak2 nak tak pergi Zoo..semua nya tak nak...ada yang kata boring la..ada yg kata nak buat ape tengok binatang la...macam2 alasan la...
Tu salah satu tanda yang menunjuk kan  anak2 kita semangkin meningkat remaja...kalau masa diorang kecil2 dulu kita bawak la kemana saja...diorang akan ikut sahaja tanpa bantahan dan penuh kegembiraan......macam tu jgak dalam pemilihan baju...kalau anak2 kita masih kecil...kita belikan la ape sahaja..mereka akan menerima nya dengan penuh kegembiraan..cuba kalau anak2 kita yang dah meningkat remaja ni..kita beli kan la sehelai baju, beri padanya..kalau kena dengan citarasa dia ok la..cube kalau tak kena dgn citarasa dia , dengar je la ..macam2 komen...kalau korang tak percaya korang tunggu la anak2 korang mula meningkat remaja nanti... la ni baju semua nak pilih sendiri...ehhhh dah trsasar plak dari cerita asal ye...

sebab dah tau nak pergi mana..akhirnya akk n family pergi la The Mines...sampai sana terus pergi cari sarapan dulu...Alia sibuk nak makan kat "Big Apple"..makan la donat sorang seketul....habis makan2...pusing2..ingat nak naik bot..tapi masing2 tak nak...
nak p main bowling pulak link penuh...ada pertandingan bowling...Akk tengok semua pakai baju satu Msia...agaknya orang UMNO kot...link semua telah di tempah...nak tunggu lama sangat...malas la...pergi food court makan2 terus balik...
Balik tadi akk singgah Desa Tasik...tinggal kan anak akk kat rumah kakak akk kat situ sebab  atok dgn  opah nya ada kat situ..itu pn dah dua tiga kali atoknya tpon akk masa kat The Mines tu, tanya ngape kami anak beranak tak sampai2 lagi..tak janji pn nak g sana....tak pe la..akk n si chinta terus balik sebab si chinta kena kerja pukul 3 pentang ni sampai malam karang...
la ni akk nak siap kan keje rumah sekejap..pas tu nak pergi balik ke Desa Tasik..tengok hari mendung je...tu yang akk balik terus tu..takut baju yang akk sidai pagi tadi tadi  basah semula...banyak tu membasuhnya....kalau basah naya je...

Aktivity hari ni takde sesi bergambar sebab nya tertinggal camera...jadinya entry ni takde ceta tanpa gambar..ok...
bagi la satu gambar dari mr.google...
dalam The Mines (tq mr.google...)

Akk Geb...
Selamat Bercuti....

Khamis, 6 Oktober 2011

kisah abah lagi.....

salam semua...
Kan akk bgtau abah kena buat MRI pagi smlam...
pukul satu ptg tu abah akk tipon bagitau akk yang dia tak dapat buat MRI tu...bukan ape..kan akk dah bgtau yang abah akk ni tak boleh duduk lama..baring pun tak boleh lama..kalau baring pun kejap kekiri kejap ke kanan...macamana dia nak duduk dalam terowong tu lama2..dah tu kena duduk tu paling awal 40 minit...mana dia tahan...doktor nak kasi ubat tido  pulak..dia dah puasa dari malam hari tu lagi..
nak tak nak doktor terpaksa bagi satu tarikh lain untuk buat tu..tarikh tu pulak lama lagi ..ujung bulan ni..31/10/2011..tapi abah kena masuk sehari sebelum tu...
Disebab kan lama lagi  nak buat MRI tu, doktor syorkan supaya abah akk balik rumah dulu...
tangahari ni tadi akk pergi la HUKM settlekan ape yang patut dan abah akk dah selamat keluar dari HUKM..tapi hujung bulan kena masuk balik...
la ni abah akk ada kat rumah kakak akak kat Desa Tasik...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
dah settle tadi akk terus masuk opis balik..
tak sempat nak makan...
perut punya la lapo...
ingat nak singgah makan rumah kakak akk
tapi tak sempat la
lain kali lah ye..
*
*
*

ok bye
jumpa lagi...

Rabu, 5 Oktober 2011

abah....

salam semua....
dari 26/09/2011 sampai hari ni 05/10/2011, bermakna dah 10 hari abah akk dok kat HUKM....
Malam tadi abah mula puasa sebab hari ni nak buat MRI (Magnetic Resonance Imaging.) Akk Geb pun tak tau ape tu MRI..yang akk tau mesin nya yang mcm masuk dalam terowong tu...sama macam scan..

 sumber dari mr.google..tq

Akk pun dah cari kat internet ape tu MRI tapi semua dlm bahasa omputih...tak paham teman..
Akk pun bekerja mcm biasa je sebab nya kakak  akk ada tengok2 kn abah..pagi2 anto kopi dgn kuih..tengahari pegi tengok jap ..petang datang lagi bawak mak sekali...sian dia ..nasib rumah dia kat Desa Tasik..dekat la sikit..dia naik moto je...Ude petang2 lepas balik keje pegi la...
Tak kisah la berapa lama abah duduk kat Hsptl janji abah sihat...kami anak2 abah akan sentiasa bersama abah bergilir2...malam pulak cucu2 abah akan datang teman kan abah smpai tengah malam..nak tunggu kat situ cik2 misi tu tak bagi...nak anto mak pagi2..mak pun tak berapa sihat...nasib abah paham...mula2 masuk je ari tu abah rasa macam tak selesa..dia tipon kakak akk suruh anto mak ke wad..dia nak MEM nya jugak..tapi la ni dia dah biasa dah..dah ok...satu lagi masa mula2 masuk ari tu dia tak lalu nak makan..tapi la ni dia lapo je...mungkin dari ubat yang dia makan tu...dokor nak bagi dia tenaga sebab sebelum ni abah nampak macam lemah je...sekarang ni nampak sihat sikit...Alhamdulillah....senang hati kami adik beradik...
Akk nak ucapkan terimakasih pada yang sudi datang menziarah abah Akk kat Hsptl..


harap abah cepat sembuh..
boleh kita pergi jalan-jalan..ok...