Isnin, 26 September 2011

rasa hati....

salam kekawan semua....
entry yang lepas Akk ada kata yang akk rasa rindu sesangat mak n ayah kan..
rupanya rasa tu nak bgtau akk yang ayah akk tak sihat sebenonya..
tapi bila akk tpon ayah akk...biasa la katanya..nak kata sihat tak...sakit biasa la tu (dia memang ada sakit kaki..)
jadi akk tak la kisah sangat hingga la 19hb ari tu bonda akk tpon nangis2 bgtau ayah akk tak boleh bangun..dia dok nunggu anak2 balik nak pegi klinik..jiran2 nak antar pun dia tak nak...
akk terus tipon si chinta bagitau akk nak balik kampung ari tu jugak..akk sampai kampung dah malam jadi nya tak pegi klinik mlm tu..soknya pagi masa minum pagi akk cakap kat ayah akk , kami nak bawak abah ke KL buat rawatan kat KL sebab anak2 ramai kat KL..dia diam je..akk cakap la kalau pegi klinik mesti kena cucuk punya ..bila cucuk, sihat la tapi bila dh abis ubat, sakit balik... last2 dia kata dia ikut je ape yang terbaik..kebetulan masa akk sampai mlm tu adik akk yang kat Johor tu dah sampai...
kami bersiap pagi tu terus ke KL...
akk bawak ayah akk terus ke PPUKM untuk buat rawatan...sampai dari kampung ke KL pkui 1.30....pukui 7.00 ptg baru buat habis buat rawatan..tu siap buat x-ray sekali la...
hari ni 26/09/2011 ada temujanji dengan doktor pakar...
sat lagi Akk nak g ambil ayah akk kat rumah  kakak  akk di Desa Tasik..mulanya kakak akk tu nak antar tapi anak dia demam la pulak..nak buat mcamana kan kita hanya merancang tapi Tuhan menentukan..
Akk berdoa semoga segalanya berjalan dengan lancar dan Allah memudah kan segala urusan kami  serta Allah memberi kesihatan yang baik untuk ayah akk...


Doakan akk terus sihat dan kuat untuk akk terus dapat berbakti buat kedua org tua akk...
selagi hayat mereka ada akk akan terus cuba buat yang terbaik untuk kehidupan mereka...
INSYAALLAH.....

Isnin, 12 September 2011

rindu.....

salam buat kekawan semua....
tah ngape hati ni tetiba saje teringat kan ayah & bonda kat kampung....
baru seminggu lebih balik ke kampung berjumpa dgn kedua orgtua akk...
tapi rasa rindu nak jumpa lagi...
kalau boleh nak duduk lama-lama kat kampung...
masakkan utk ayah & bonda...
bawak diorang jalan2...
bila petang duduk santai di halaman rumah sambil minum petang dgn goreng pisang...
ahhhhhh bahagianya....
la ni tinggal diaorang berdua kat rumah
tah ape yang diorang buat...
kalau tak riuh rendah dgn anak cucu...
tentu kedua ayah bonda sunyikan...
ahhhhh sayu rasa hati ni...
RINDU
RINDU
RINDU
JOM BALIK KAMPUNG......


Semoga TUHAN melindungi mereka dari segala mala petaka dan kejahatan...
YA ALLAH berikan lah kesihatan yang baik buat kedua orang tua ku...
Aminnnnn...

Akk Geb...
Digamit Rindu.....

Jumaat, 9 September 2011

Salam 11 Syawal.......

 selamat hari raya dari kami sekeluarga...

Selamat hari Raya buat kekawan semua....
Semua dah abis bercuti ye....kembali memula kan tugasan harian..tapi mood raya masih lagi ada...lebih2 lagi kita yang duduk kat KL ni....
sebelum ni semuanya beraya di kampung..seminggu lepas tu baru la raya kat KL....Pas ni masing2 sibuk buat rumah terbuka...kadang-kadang tu sampai dekat 8 buat rumah....tentu nya tak semua dapat kita penuhi jemputan tu...tu belum lagi campur jemputan kenduri kahwin lagi...

Dalam kita semua gembira dalam bulan syawal ni...ramai yang berduka...Akak betui2 rasa hiba...dari seminggu sebelum syawal macam2 berita yang akak terima...

22/08/2011
Akk terima khabar jiran akk kemalangan kereta dengan lori trak di persimpangan batu arang di Kota Puteri.Beliau dalam perjalanan  mengambil anak sulung nya di Unisel selangor. Beliau mengalami kecederaan parah di kepala dan sehingga kini  yang Akk tau masih belum sedarkan diri dan telah menjalani pembedahan sebanyak 2 kali....simpati akk pada keluarganya atas ape yang berlaku..ini hari dia mungkin esok lusa hari kita pula...akk sempat ziarah nya di hsptal sg.buluh on the way pulang ke kampng 2 hari sebelum hari raya...mereka sekeluarga beraya di hospital...

28/08/2011 ~ 01/09/2011
Akk sibuk beraya di kampong sampai la 1hb..
hari khamis tu abg akk dah mula keje...sampai la hari sabtu...
akk dok rumah je..basuh baju yg melambak2 masa blik kampong ari tu
sambil2 tu kemas rumah sebabnya sebelum balik ari tu tak sempat nak mengemas...tinggal macam tu je..

04/09/2011
Akk sekeluarga balik nogori...
sampai jo toros g kubur bapak n mak mertuo den kek buyau..pas tu p rumah kakak ipar den kek sg layang sori menanti dari situ p la pulak kek Melang kolo pilah rumah abg ipar..lopeh tu plak g la ko Jolai 3 gomeh(Gemas) ni rmah kakak ipar den yo...maso ni dah sonjo dah...sekojap jo toros p rumah abg ipar lak kek felda pasoh...kakak ipar yg kek jolai tu ikut sokali..nak g pasoh ni mengambil maso 1 jam lobih...punyo la jauh
dari situ toros yo balik KL ..sampai rumah dokek pukui satu tongah malam..
loteh eyyyy...sok nak kojo pulak setelah selamo sebulan den bercuti...gilo klau den lambek sok pagi..

05/09/2011
kojo mcm biaso..(ehh ape ni..dah balik KL cakap la mcm biasa..) setelah sebulan Akk bercuti, ak memulakan kembali tugas harian akk mcm biasa ..masuk keje 7.30am ~ 4.30 am...

06/09/2011
Akk keje macam biasa...tpon letak dalam laci..pas tu akk g pantry..balik dr pantry akk tengok ada 8 miss call dari si chinta..alamak ngape ni..call balik..
rupanya sorang lagi ayah saudara si chinta telah kembali ke pangkuan Illahi....Pulang la semula kami ke Nogori...baru keje satu hari dah cuti balik..tapi ni kes kematian sapa yang tahu keje Tuhan kan ..kita hanya merancang..tapi DIA yg menentukan..
Arwah ni meninggal kek hsptal seromban...jenazah tak dibawak blik ke kampung(seri menanti) tapi bawak kat ramah anaknya kat Lavender Height senawang...kebumi nya kek sebolah stadium Paroi...
selesai semuanya kami toros ke hsptal seromban melawat sepupu si chinta yang dimasukkan ke wad jagaan rapi pada hari ahad lepas...Alhamdulillah keadaannya stabil...
Dari situ kami pn bertolak balik la semula ke KL...
selosai la sudah..

07/09/2011
Subuh hari di Kl hujan lebat..jadinya sebelum pegi  keje kena la anto si Alia g sekolah dulu...kalau dh antar alia ni jawapnya lambat la smapai kat opis...
memang betui pn..baru masuk keje dah lambat..teruk betui la...anak sapa la ni...mcm2 hal...
malm tu akk dapat berita anak jiran depan ramh akk kemalangan kat federal hway plak..ada keta gesel moto dia..anak jiran akak tu pempuan...la ni ada kat hsptal Klang..Akk masih belum berkesempatan lagi utk menziarahnya...insyaallah kalau diizinkan Allah akk akan  p menziarah...

08/09/2011
jiran akk datang rumah bertanya pada akk. samaada akk tau tak anak kepada bekas pengasuh anak akk yang akk panggil kak.miss kemalangan pada hari raya pertama...terkejut gak akk sebab tak ada sesiapa pn bagitau..nanti la kalau ada kesempatan jugak akk akan pergi menzirah lagi pn akk belum lagi beraya kat ramh dia..kak miss ni telah mengasuh anak akk alia dari abis pantang sampai la akk pindah ke sabak bernam dulu...kami memang rapat....


adoiiii hai....panjang nya ceto...
sapo nak baco..baco la..
sapo yang kato boring tu abaikan la...
tak do sapo yang pakso yo...
Akk nak berehat jap..
ponek tangan den ni ha..

Akk Geb....