Selasa, 31 Mei 2011

pertukaran belog...

kat bawah ni entry Ude yang akhir sekali...pas ni ape2 entry Ude akan buat kat sini la pulak...

huhuhuhuh...

sesape nak tengok boleh la layari(cewah...)

shahudashafii.blogspot


jam komputer 00.54- 23/05/2011.......mata ni tak jgak mau tido...ikutkan badan ni punya la letih..Tuhan je yang tau..
dapur dah siap kemas selepas siap mengulai ikan tenggiri masak lomak cili api...
kain baju dah siap basuh..tinggal sidai je sok pagi( tu pun kalau sempat la)...
kain lapik meja menjual hari ni pun dah siap cuci...
kacang soya dah rendam...(sok abg syg nak buat air soya..)
Air dah penuh tong supaya senang abg syg mesin kacang soya sorang2 esok..
Baju Ude n abg syg dah siap gosok
(Alhamdullilah..anak2 semua gosok baju sendiri termasuk Alia walaupun tahun 4)
Ape lagi ye...?
?
?
?
?
?
?
ahhhhhhhhhhhhh.........
dah tak leh nak pikir lagi.............
ape lagi tido la.....
kita sambung sok ye....
ceta pasal air soya pulak...
dah pagi ni sok nak keje...
kang melalut-lalut malam bute ni...
kelain pulak topik nya.....
bye blogger2s semua...
ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............
Semoga Aku DiBeri Kesempatan Oleh NYA Untuk Meneruskan Kehidupan Ku Utk Esok Hari
Hidup Ku Mati Ku Hanya Kerana MU YA ALLAH...
Aminnnnnn
....

alat keselamatan diri

allooo aiiii....
sebenar nya akak geb tertarik pasal ceta dalam harian merto hari ni..
di bahagian GLOBAL mukasurat 30...tajuk nya "wanita bawa alat sulit perogol ke balai polis"
kalau korang la, apa yang terdetik dihati ataupun ape yang kuar dari mulut korang...
mesti korang kata "haaa.... padan muka" kan?...
yee..sama la dgan akak geb...dah la yang dia nak rogol tu isteri orang dan ibu kepada 3 orang anak..
memang cari pasal la....mungkin pempuan tu dok stanby pisau sebelah dia..jadi kita pn boleh ikut cara pempuan ni..kalau tido tu bawak pisau letak kat sebelah katil ke atau dimana2 tempat yang mudah di capai.. kalau sesiapa yang rasa suka mengigau masa tido tu fikir-fikirkan la cara lain...tak pasal2 jadi kes lain pulak.. jadi tajuk panas .."isteri tikam/ potong anu suami ketika tidur"...
kalau kita kemana2 pun cuba la bawak ape2 alat keselamatan utk mempertahan kan diri..sekurang2 nya kita dapat mencuri sedikit masa utk melepas kan diri @ meminta pertolongan...


Akak Geb
bawak M16 dlm h/beg(boleh ke?)

nak jadi isteri soleh....

alloooo aiiii....
selamat pagi semua....
dah baca surat khabar pagi ni...ape berita yang menarik pagi ni...
yang terhangat kisah perkahwinan salih yaacob yang ke-4 kan..
bukan senang nak jadi lelaki seperti salih yaacob ni...patut nya semua lelaki mencontohi ape yang salih amalkan...bukan hanya ikut tentang kahwin 4 tu saje...bukan setakat keperluan batin sahaja tapi keperluan zahir juga amat penting juga. sekarang ni jangan la kata "sanggup mati kerana cinta" "rela susah senang bersama ke akhir hayat" "sanggup renang lautan api la" macam2 lagi la...akak Geb tak nafikan perasaan kasih sayang tu penting...memang tapi kalau setakat kasih sayang je tapi nak makan minum pn susah..susah la..lama mana boleh tahan kalau setiap bulan cukup2 makan je...satakat sebulan dua awal perkahwinan boleh la..semua nya okkkk...kalau dah sampai anak 2..3..macam tu jgak macamana...mungkin awal perkahwinan tu kita susah..tapi kita kena la perbaiki hidup kita..yang lelaki tu rajin2 la keje..kalau rasa tak cukup buat la parttime ke ape ke..yang pempuan tu pulak jangan la asyik nak berkepit je...awak jugak la yang senang kalau laki awak tu berduit..jangan la pulak kalau laki tu kuar keje awak berprasangka buruk pulak.. jeles tak tentu pasal..si suami pulak jangan la ambil kesempatan diatas kepercayaan yang isteri berikan..kalau si isteri ada kepandaian lain seperti buat cokelet ke..menjahit ke..buat kek..ape saje la..jangan malu promote kat orang..boleh la ambil order..setakat lepas beli sayur utk satu hari ti kira ok la kan..
mula-mula lepas utk beli sayur, pas tu lepas utk minyak keta, pas tu lepas utk bayar bil(kalau tak semua bil satu dua tu pu jadi le) lama-lama ..mana tau jadi usahawan kecil-kecilan...sape yang senang, kita jugak....


akak geb...
masih belum boleh jadi seperti isteri2 salih..tapi nak jadi isteri soleh...

hargai ape yang kita ada sekarang...

alloooo haiiii..
selalu kita dengar ada yang tak berpuas hati dengan ape yang kita ada sekarang ni...
senang kata tak bersyukur la dengan ape yang ada sekarang...
akak geb (gebu boleh..gempal boleh, gemuk pn boleh..mana2 lah..)bukan la sesenang mcm semua orang..
akak geb dah biasa susah...tak ada ape....
pernah kehilangan kerja disaat ekonomi negara kita dilanda kemelesetan ekonomi..
pada saat itu akak bersama2 si chinta   tak bekerja...
nak tanggung anak yang seramai 4 orang...
si chinta pernah kerja sebagai tukang buat rumah brsama kawannya...
akak dgn si chinta pernah menjual nasi lemak di B'field(berdekatan dgn stesen monorail)..
sebelum menjual kat B'field, akak ada mencube di beberape tempat...tapi tak jalan..
selebihnya akak bersedekah nasi lemak yang tak habis tu...
last sekali akak cuba kat B'field tu...masa tu ada jgak dugaan yang melanda...
masa tu orang ramai tapi seolah2 orang tu tak nampak akak dgn si chinta menjual kat situ...
sampai kan orang buta (memang la dia tak nampak tapi ada deria baukan..) boleh melintas jalan utk membeli nasi lemak yang di seberang jalan..macam2 lagi la...ada yang dah order tapi cancel pas tu pegi tempat lain pulak....tapi akak dgn si chinta tak putus asa..kami perbaiki sebaik mungkin ape kekurangan kami....
Alhamdulillah  akhirnya kami berjaya jugak menarik pelangan...
itu sebahagian dari hidup akak geb...kalau nak ceta..banyak lagi...
nanti-nanti la kita ceta ye..
bagi akak..kalau hidup kita ni bermula dari bawah ataupun dari kita hidup susah..kita akan lebih menghargai ape yang kita ada sekarang..kesusahan hidup juga membuat kan diri kita lebih matang...
susah senang hidup bersama si chinta lebih membuat kan hubungan kita lebih erat dan kita lebih menghargai pasangan kita..kita seharusnya menghargai ape yang pasangan kita ada sekarang ni..tak perlu lah kita saling ungkit mengungkit, menunding jari sesama kita atas masalah yang timbul dan sebagainya..
kita jangan cepat lupa atau riak dengan ape yang kita ada sekarang...
seharusnya kita berpijak di bumi yang nyata.
kita harus ingat kalau TUHAN nak ambil ape yang kita ada sekarang ni..sekelip mata sahaja.
boleh diambil NYA..
Ingatlah orang2 yang ada di sekaliling kita..sehingga kita berada dalam keselesaan sekarang
terutamanya pasangan kita.
DIA  pasangan hidup kita...
DIA insan yang kita pilih sendiri,,bukan atas dasar paksaan..
DIA cinta kita yang pertama..
DIA  orang yang memahami kita
DIA  bapa anak2 kita
DIA SUAMI kita
hargailah pasangan kita
kerana DIA telah banyak berkorban umtuk hidup kita dan anak2 kita
(untuk yang benar2 bernama suami yang bertanggungjawap lah ye..)


akak Geb...
bangga dgn si chinta


Rasa macam malas je...

allooo haiiii..
bila tengok belog sendiri...adoiiii macam tak syok je....
ye la....masuk yang ni baru 4 entry je.....tu yang mcm malas je...
kekawan semua tolong ye...tolong bagi semangat skit...
kat beog yang lama akak gebu ada kata...
jangan la sampai terkubur layu belog odah/kak ude...tapi ape nak buat kan...
Ude akan cube lagi buat sampai boleh..nak seribu dayakan..tak nak seribu dalih...
sesape yang tau tu tolong la ye...
tolong kami..bantu kami...beri semula nyawa belog kami...




akak gebu/odah / kak ude...

Isnin, 30 Mei 2011

Salam Kemaafan..

Allo aiiii....
ni nak ceta sikit...ni sebenonya sambungan blog Ude yang lama..masih lagi tajuk dan name yang sama...cume yang lama
http://shahudashafii.blogspot.com
yang baru tambah sikit je
http://shahudashafii93.blogspot.com
tu je
last entry ari tu 23/5/2011..atas sebab2 tertentu Ude tak dapat nak teruskan blog yang satu tu...huhuhuhu..sebenonya terkilan sungguh hati ni..
dah lah baru dalam dunia blogger ni...dahjadi macam ni...
tak ape lah ye...buat sahabat2 semua harap dapat le jadi sahabat dalam blog Ude yang ni..
bayak ceta yang dah Ude dah tertinggal..xpe lah...anggap la ni sebagai dugaan..semoga diri ude ni tak mudah putus asa...
oklah...nanti Ude ceta lagi ye

perkenalan...

halloooooo aiiii....
bila kak gebu x leh bukak belog kek gebu...adoiiii
kak gebu rasa geram je...sakit hati...terkilan..
dah la kak gebu ni bute IT sikit(sikit je ye..)
nak tak nak kena la akak gebu buat belog baru...
mula bertatih dari awal...
sape2 yang baru baca belog akak gebu ni...boleh le baca beloh akak gebu yang lama ye..
akak gebu ni tak le GEBU mana pun...gebu dah jadi kecut...
kalau dulu akak gebu namekan Odah / Kak. Ude... la ni nak tukar la pulak..
tengok la sampai bila..agak2 boring nanti akak gebu tukar le...